Ahad, 12 Ogos 2018

Tempat Makan Menarik di Ipoh

ASSALAMUALAIKUM.

Hi semua. Hari ni aku nak cerita tentang makanan yang best di Ipoh. Aku baru balik bercuti di Ipoh dengan kengkawan aku minggu lepas. Nak cakap banyak sangat tempat makan yang best yang aku pergi tu tak lah, tapi boleh lah sekadar untuk update blog ni.

Makanan 1:

                                                                                 Nan Cheese

Rata-rata orang yang dapat ke Ipoh mesti nak try Nan Cheese yang sekarang ni tengah famous. Aku pun pergi sebab restoran ni asyik menjengahkan diri di timeline timeline sosial media aku. Jadi aku pun pergilah.

Pada permulaannya, aku fikir dia restoran melayu tapi aku waze punya waze, dia membawa aku ke kedai mamak. Aku pun pelik betul ke kedai ni kan. Bila tengok signboard kedai dia, haa betul lah tu.

Hendak diingatkan. Kedai ni memang ramai giler orang. Like seriously ramai ramai terok orang. Kalau engkorang nampak je meja kosong, engkorang lari je cecepat ke meja tu. 

So, satu pinggan nan cheese ni berharga rm7. Kami order 2 pinggan kongsi 4 orang tapi tu pun tak habis sebab kenyang. Jadi, kami bungkus bawak balik hotel, makan sambil tengok drama Jangan Benci Cintaku.

So, pada sesiapa yang nak datang sini, aku memang syorkan pada engkorang. Sebab makanan dia sedap. Cheese pun banyak. Harga pun berpatutan. 



Tempat Makanan 2:



Ok ni pulak dekat Art of Old Town. Kami tengah jenjalan dekat situ tengok kiri tengok kanan sekali nampak kedai Coolegend. Tak pasti sama ada kedai ni baru nak berkembang ataupun dah lama ada sebab dekat tempat aku takde coolegend lagi. 

So, benda pertama yang aku nampak adalah aiskrim charcoal dia. Dia macam menarik betul sekali pandang, dua kali pandang, tiga kali pandang. 

Lama juga lah kami berfikir nak beli ke tak. End up, kami pun beli lah satu sekadar nak merasa kongsi sikit sikit dengan semua. 

So, satu ais cream charcoal ni berharga rm9.90. Dia ada 3 saiz ais cream ni. Small, mediam dengan apa lah entah satu lagi saiz. Setiap saiz harga yang berbeza beza. Tapi saiz small ni pun dah cukup besar bagi kami sebab sampai ke kereta juga lah aiskrim ni tak habis habis padahal kereta jauh lah jugak kami parking.











Tempat Makan 3:
                                
               KUMA RAINBOW CHEESE TOAST



Ok ni pun salah satu makanan yang famous di Ipoh. Mendapat nama disebabkan oleh roti bakar pelangi, makanan ni pasti dicari cari oleh pengunjung tatkala mereka mengunjungi Ipoh.

Harga roti bakar pelangi ni RM13.90 dan berbaloi dengan makanan yang kita beli. Roti dia sangat sangat tebal dan cheese pun banyak. Dah beli tu, makan cepat cepat sebab dia sedap bila makan panas panas. Dan of course, untuk tangkap gambar waktu kita tarik roti tu huhu.


Untuk info lanjut, bolehlah tengok video ini: Makanan Menarik di Ipoh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan